Gry RPG (Role-Playing Games) to gatunek gier, w których gracz wciela się w postać fikcyjną i przeżywa jej przygody, kierując jej działaniami wewnątrz fikcyjnego świata gry. Gracz podejmuje decyzje i wykonuje działania w imieniu swojej postaci, a te wpływają na przebieg historii oraz na rozwój postaci.
Wejdź do świata wyobraźni. Świata, w którym to Ty tworzysz postać, wcielasz się w nią, podejmujesz własne decyzje, mające wpływ na dalszą rozgrywkę. Przeżywaj niesamowite przygody niczym Geralt z Rivii, Bilbo Bagins, Luke Skywalker, Indiana Jones czy inni legendarni bohaterowie. Zagraj w grę wyobraźni – grę RPG.
Opis: W samym sercu dymiącego miasta zbudowanego na trybach, ambicjach i poduszkowcach klasy premium coś się psuje. Może to tylko stukający zawór? Może to koniec świata? Gracze będą musieli przeżyć szereg niezapomnianych przygód pełnych pary, zagadek i absurdalnych wynalazków! aby przywrócić normalność.
Wasze zadanie? Nie wiadomo. Ale będzie śmiesznie, głośno i zdecydowanie zbyt parowo. Tajemnicze znaki, mówiące maszyny, podejrzanie uprzejmi arystokraci to tylko początek tego co was czeka.
Załóż gogle, nasmaruj zębatki i przygotuj się na przygodę, w której logika działa… czasem. Widzimy się już niedługo!!
Wiek minimalny: 15 lat
Ilość graczy: 2-5 graczy
Tomasz „Tomus” Rajewski – cześć jestem Tomus od kilku lat gracz i mistrz gry RPG-ów, lubię czyste fantasy i śmieszne akcje. Kreatywność, nieszablonowe myślenie i brak logiki to podstawa. Uśmiech przy wyjściu z sesji gwarantowany!
Opis: Siedem lat prowadzenia gier fabularnych, ładny stosik przeczytanych systemów i mnóstwo godzin rozegranych przygód. Spośród nich najbardziej kocham Zew Cthulhu, ale w serduszku znajdzie się również miejsce na Dungeons & Dragons czy moją nową miłość – Jedyny Pierścień. Moja przygoda z fantasy zaczęła się od gier komputerowych, a dokładniej, kiedy jako sześciolatek zagrałem w swoją pierwszą grę, Diablo 2. Tak wiem, ciekawe co wyrasta z takiego dziecka.
Wiek minimalny: 16 lat
Ilość graczy: 2-4 graczy
Adam Jacuński – Na Gostkon przygotowałem dla was przygodę w uniwersum Tajemnic Pętli. To gra fabularna przedstawiająca alternatywną wizję lat 80. XX wieku, gdzie na każdym kroku można spotkać latające statki i niesamowite roboty, a tajne rządowe eksperymenty oraz zagadkowe zjawiska burzą spokój codzienności. Wcielicie się w grupę dzieciaków i niczym bohaterowie Stranger Things będziecie musieli stawić czoła niezwykłym tajemnicom. Ja zaś nazywam się Adam (ksywka: Adim) i zapraszam was na przygodę pt. „Tajemnice Babci Krysi”. Jeśli tęsknicie za upalnym latem spędzonym w domu u dziadków, zabawą pod trzepakiem czy chodzeniem do wiejskiego spożywczaka po oranżadę, ta przygoda jest dla was.
Opis: Znajomy profesor traci lata życia w tajemniczej grze w pokera. Karty mogą okazać się przychylne dla zuchwałych ale czy postawisz na szali swoją przyszłość?
Wiek minimalny: 16 lat
Ilość graczy: 2-4 graczy
Kamil Jakubowski – Forever gm. Prowadzi sesje od 15 lat. Warhamer, Dnd, Zew i inne. Bywalec konwentów.
Opis: Stara Dąbrowa to położona w sercu Zielonego Boru osada słynąca ze znakomitych cieśli i drwali. Ścinane tu pnie spławia się rzeką do morza. Tam stają się masztami potężnych okrętów albo wytwarza się z nich meble zdobiące królewskie pałace.
W trakcie przygody bohaterowie i bohaterki trafią do tej osady znajdującej się w Zielonym Borze. Tam odkryją, że mieszkańcy mają duży kłopot: wredne gobliny atakują każdego, kto zapuści się za daleko w las… Czy drużyna dzielnych śmiałków sprosta temu wyzwaniu?
Wiek minimalny: 15 lat
Ilość graczy: 3-4 graczy
Marcin „Przeciętny Gracz” Kapuciński – fan popkultury, gier planszowych, gracz RPG, prelegent, współorganizator i uczestnik konwentów oraz posiadacz specyficznego poczucia estetyki i humoru. Pragnę dzielić się swoją pasją i promować geek kulturę